Friday 5 January 2018

Not Only Rock Can Be Haunting. Chapter 4. "Wuthering Heights"

Do dziś pamiętam szok, jaki przeżyłem, kiedy to ZOBACZYŁEM pierwszy raz. Piosenkę się znało "od zawsze", bo zawsze i wszędzie grało ją radio... ale zobaczyć Kaśkę w akcji choreograficznej... Jeżuniu, to było NIE-SA-MO-WI-TE. 

Jako 19-latka zadebiutowała singlem numer 1 na liście sprzedaży w Anglii, jako pierwsza kobieta w historii tego kraju. Do tego sama wyreżyserowała i opracowała choreorafię do wideo dla utworu. Tylko ona, jej mimika, światło i ten wyrazisty jak brzytwa taniec... Lekcje w szkole baletu, w której szkolił się też David Bowie, dały niesamowity efekt... "Heatcliff... Pozwól mi ją mieć, daj mi wyrwać z ciebie duszę!!! Ja mieć ją muszę... Ty wiesz, że to ja, Cathy..." Ten moment, te oczy, te ręce - i to OPĘTANIE. Nogi za pas i ratuj się kto może. Można ogłądać w kółko, raz za razem, hipnoza gwarantowana.

Nic dziwnego, że brytyjska i europejska publiczność były w szoku i klękły przed Kate Bush w 1978 roku, bo takiego zjawiska - nawet w latach punku i disco - jak żyw, nikt wtedy nie widział.


No comments:

Post a Comment